Ćwiczenia rehabilitacyjne na nogi

Ćwiczenia rehabilitacyjne na nogi

Ćwiczenia rehabilitacyjne na nogi

Ćwiczenia poprawiające jakość Twoich nóg. Ćwiczenia te pomagają w przywróceniu funkcji stawów i więzadeł nóg oraz poprawiają elastyczność. W tym artykule wyjaśnimy, jak działają te ćwiczenia.

Pierwszym krokiem do ćwiczeń rehabilitacyjnych jest wyprostowanie nogi prosto do boku. Ważne jest, aby robić to powoli, ponieważ rozciąganie może uszkodzić ścięgno. Rób to kilka razy dziennie. Kiedy zaczniesz widzieć wyniki, zwiększ długość i prędkość.

Kolejnym krokiem ćwiczeń rehabilitacyjnych jest wykonanie serii dziesięciu przysiadów. Usiądź z prawą nogą do góry przed sobą i lewą prosto z przodu. Możesz także spróbować naprzemiennie, która noga jest przed tobą.

Teraz, trzymając obie nogi na podłodze, trzymaj je z dala od siebie. Trzymaj je prosto i upewnij się, że pozostają równoległe do siebie. Trzymając obie nogi z przodu, staraj się poczuć rozciąganie ścięgien podkolanowych.

Po dziesięciu sekundach wyciągnięcia obu nóg do przodu, pochyl się lekko i opuść lewą stopę na podłogę. Teraz podnieś prawą nogę z powrotem do pozycji wyjściowej. Powtórz to kilka razy.

Trzecim krokiem ćwiczeń rehabilitacyjnych jest wykonanie serii brzuszków po obu stronach ciała. Przełóż jedną nogę przez drugą. Kiedy poczujesz napięcie w obu ścięgnach udowych, odepchnij podłogę udem. Umożliwi to poruszanie kolanem podczas ruchu.

Gdy poczujesz napięcie, odepchnij łydkę od podłogi.

Upewnij się, że obie łydki są zgięte. Powtórz to kilka razy dla każdej nogi i utrzymuj rozciągnięte mięśnie ud.

Ostatnim krokiem rehabilitacji nóg jest wykonanie ćwiczenia zwanego „rozciąganiem czajnika”. Aby wykonać to ćwiczenie, połóż się na podłodze z ugiętymi kolanami. Połóż jedną rękę na ziemi, a drugą na kolanie. Powoli ugnij kolano tak, aby kolano wyprostowało się nad kostką i powoli podciągnij kolano do sufitu.

Podciągając nogę do góry, użyj łydki, aby utrzymać nogę w pozycji rozciągniętej. Przytrzymaj odcinek przez kilka sekund. Następnie powoli wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenia rehabilitacyjne na nogę z kontuzją powinny być wykonywane tylko przez osoby, które przeszły jakiś rodzaj kontuzji i tolerują niewielki ból. Jeśli miałeś ciężkie zapalenie stawów kolanowych lub inne rodzaje problemów, najlepiej zwrócić się o pomoc do fizjoterapeuty.

Powinieneś kontynuować rehabilitację nóg nawet po wygojeniu i całkowitym wyzdrowieniu nogi. aby uniknąć ponownego zranienia go.

Ćwiczenia rehabilitacyjne nóg to jeden z najłatwiejszych sposobów na wzmocnienie mięśni podtrzymujących kolano. Pozwoli ci to kontynuować codzienne czynności bez żadnych ograniczeń. Te ćwiczenia świetnie nadają się do wzmacniania nóg i pomagania ciału poruszać się na znacznie wyższym poziomie, niż zostało zaprojektowane.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń rehabilitacyjnych dla zranionej nogi należy skonsultować się z lekarzem. W większości przypadków te ćwiczenia będą dla ciebie łatwiejsze do wykonania niż bolesne.

Ćwiczenia rehabilitacyjne nóg polecane są każdemu, a szczególnie sportowcom. Ze względu na ich częste stosowanie podczas zajęć sportowych, wielu sportowców rozwinęło wzorzec zaniku mięśni, który sprawia, że ​​ich nogi są mniej zdolne do utrzymania ich wagi. Częste ćwiczenia pomogą Ci temu zapobiec.

Najlepsze ćwiczenia rehabilitacyjne nóg powinny być dostosowane specjalnie do Twojej sytuacji. Jeśli jesteś sportowcem, powinieneś je zmodyfikować, aby uwzględnić Twój sport i określone potrzeby.

Ćwiczenia rehabilitacyjne nóg również należy wykonywać rano i wieczorem. Dzięki temu będziesz mógł je wykonywać podczas snu, kiedy Twoje ciało jest najmniej zmęczone. Twoje ciało powinno być również gotowe do treningu.

felicja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *