Objawy zaburzeń miesiączkowania

Według statystyk, z zaburzeniami miesiączkowania boryka się około 20% kobiet. W grupie wypadków są one objawem nieprawidłowości organicznych lub czynnościowych w układzie kobiety, zaś ich leczenie ma zazwyczaj terapię hormonalną. Wszystkie kobiety zauważające u siebie jakieś zaburzenia połączone z menstruacją zachęcamy do polskiej przychodni ginekologicznej w Warszawie!

Zaburzenia miesiączkowania mogą nastąpić u każdej osoby w czasie od około 9.-16. roku bycia (czy od czasu, jak powinna pojawić się pierwsza miesiączka) do jakiś 45.-55. roku życia, czyli menopauzy. Prawidłowy cykl miesiączkowy trwa od 25 do 35 dni, długość krwawienia ma od 3 do 7 dni, zaś fizjologiczna utrata krwi – od 30 do 80 ml. Co do zasady, zaburzenia miesiączkowania dotyczyć mogą każdego z tychże aspektów – w razie zauważenia u siebie wszystkich nieprawidłowości należy jak już udać się do ginekologa.

Objawy zaburzeń miesiączkowania

Do najczęściej występujących objawów zaburzeń miesiączkowania określa się:

znaczne wydłużenie lub ograniczenie czasu pomiędzy miesiączkami,
nagłe bardzo drogie lub małe krwawienia,
dolegliwości bólowe (brzucha, narządów miednicy, pleców), nudności, wymioty,
plamienia pomiędzy miesiączkami,
bardzo elegancka, jasnoczerwona krew miesięczna lub pojawianie się skrzepów krwi.
Wiele kobiet nie bagatelizuje wynikanie tego gatunku objawów, widząc je za coś normalnego. Takie badanie to błąd! Nawet małe kolei w czystych do ostatniej chwili miesiączkach mogą być dowodem, iż w układzie dzieje się coś niedobrego. Należy więc bezwzględnie zachować czujność, obserwować swój organizm również w razie zauważenia czegoś niepokojącego natychmiast zgłosić się do lekarza.

Leczenie zaburzeń miesiączkowania

Po wprowadzeniu charakteru zaburzeń miesiączkowania zaś ich przyczyn, uczy się dobre metody leczenia. Zazwyczaj polega ono na terapii hormonalnej – kobietom zaleca się przyjmowanie doustnych środków antykoncepcyjnych, i w razie potrzeby – także przeciwzapalnych i/lub przeciwbólowych. Pozwoli to m.in. uregulować długość cyklu oraz czas bycia krwawienia, jego obfitość, pomaga minimalizować dolegliwości bólowe itp. W poszczególnych przypadkach konieczne bywają zabiegi z zakresu chirurgii ginekologicznej –usunięcie błony dziewiczej, usunięcie torbieli na jajnikach itp.

Wszystkie osoby borykające się z zaburzeniami miesiączkowania stawiamy na konsultacje do bliskiej specjalistki z działu ginekologii – oferujemy profesjonalną opiekę, indywidualne podejście i całe poszanowanie intymności!

Najczęstsze zaburzenia miesiączkowania

Jest wiele rodzajów zaburzeń miesiączkowania. U dziewcząt przygląda się niekiedy pierwotny brak miesiączki – liczymy z nim do czynienia, jeśli krwawienie nie pojawiło się pomimo przeprowadzenia przez nastolatkę 16. roku bycia. U kobiet https://ginekolog-warszawa.pro/zaburzenia-miesiaczkowania/ wcześniej miesiączkujących spędza czasem wtórny brak miesiączki, więc co kilka sześciomiesięczna luka w krwawieniach. Rzadkie miesiączkowanie to zestawy mające bardzo niż 35 dni, z zmianie częste miesiączkowanie – cykle mniejsze niż 21 dni.

Zaburzenia miesiączkowania dotyczyć mogą również bolesności miesiączek, ich moce czy towarzyszących im objawów niepożądanych. Że dla wielu osób regułą są miesiączki bolesne – dziś w takich formach należy zgłosić się do ginekologa, który pomoże uporać się z takimi dolegliwości. U niektórych pań krwawieniom towarzyszą nudności i wymioty. Niekiedy miesiączki bywają bardzo szybkie, w tamtych przypadkach – bardzo małe. W wszelkiej z tych pozycji konieczna jest wizyta u ginekologa.

Zaburzenia miesiączkowania – przyczyny

Zaburzenia miesiączkowania mogą mieć przeróżne przyczyny – za wszelkim razem do ich obejrzenia niezbędny jest szereg badań, przede wszystkim hormonalnych. Do najczęstszych przyczyn zaburzeń miesiączkowania zdaje się jednak:

niewydolność podwzgórzowo-przysadkowa,
zaburzenia czynności osi podwzgórzowo-przysadkowej,
pierwotna niewydolność jajników,
choroby lub nabyte uszkodzenia macicy,
guzy wydzielające prolaktynę,
zaburzenia funkcji podwzgórzowo-przysadkowej,
guzy pourazowe lub pozapalne uszkodzenia okolicy podwzgórzowo-przysadkowej.
Wśród pozostałych praktycznych i relatywnie często będących przyczyn zaburzeń miesiączkowania znajduje się wrodzony przerost nadnerczy, zespół policystycznych jajników, utrata masy ciała (nierozsądne odchudzanie), nadczynność tarczycy, wady wrodzone pochwy i błony dziewiczej, infekcje narządów rodnych, stres, powikłania przebytych sposobów i operacji.

felicja